Wymagania Podstawowe |
Wymagania Ponadpodstawowe |
1. Edukacja Polonistyczna / Etyka |
Mówienie i słuchanie – słucha uważnie innych |
|
Wypowiada się prostymi zdaniami , wymienia zdarzenia |
Wypowiada się kilkoma spójnymi zdaniami na określony temat, stosując poprawne formy gramatyczne |
Systematycznie bogaci słownictwo |
Posiada bogaty zasób słownictwa |
Potrafi układać i zapisywać zdania |
Samodzielnie układa i pisze zdania |
Potrafi z pomocą zredagować życzenia, list, opis |
Redaguje opis, życzenia, list |
Czyta poprawnie i zwykle ze zrozumieniem krótkie zdania |
Czyta płynnie, wyraziście i ze zrozumieniem |
Potrafi czytać z podziałem na role proste teksty |
Czyta z podziałem na role |
Wyszukuje wskazane fragmenty tekstu |
Wyszukuje informacje w tekście |
Wygłasza z pamięci wiersze |
Odtwarza różne teksty z pamięci |
Pisanie - prawidłowo rozmieszcza tekst na stronie |
|
Poprawnie odtwarza kształt liter |
Poprawnie przepisuje tekst (pisany, drukowany) |
Pisze poprawnie z pamięci często używane wyrazy |
Bezbłędnie pisze z pamięci |
Pisze poprawnie ze słuchu w zakresie opracowanego słownictwa |
Zachowuje poprawność ortograficzną w pisaniu ze słuchu |
Rozpoznaje rodzaje zdań |
Wyróżnia w tekście zdania (zna ich rodzaje) |
Stosuje przecinek przy wyliczaniu, kropkę na końcu zdania. |
Zna i stosuje znaki interpunkcyjne |
Zna kolejność liter w alfabecie |
Zna alfabet i stosuje go w praktyce |
Zna i stosuje zwroty grzecznościowe |
|
Niesie pomoc potrzebującym, także w sytuacjach codziennych |
|
2. Edukacja Matematyczna |
Sprawnie dodaje i odejmuje w zakresie 20 z przekroczeniem progu dziesiątkowego |
Biegle dodaje i odejmuje w pamięci w zakresie 20 z przekroczeniem progu dziesiątkowego |
Wskazuje cyfry dziesiątek i cyfry jedności w podanych liczbach |
Zapisuje liczby w zakresie 100 |
Potrafi dodawać i odejmować w zakresie 100 |
Oblicza sumy i różnice w zakresie 100 |
Mnoży i dzieli w zakresie 30 |
Sprawnie mnoży i dzieli w zakresie 30 |
Samodzielnie rozwiązuje proste zadania tekstowe |
Układa, rozwiązuje i przekształca zadania z treścią o różnym stopniu trudności |
Zna miesiące i dni tygodnia |
Zna kolejność miesięcy i dni tygodnia |
Mierzy i odczytuje długość odcinków |
|
Odczytuje i zaznacza godziny na zegarze |
|
Zna znaki rzymskie od I do XII |
|
Zna podstawowe jednostki długości, pojemności |
|
3. Edukacja Muzyczna |
Umie zaśpiewać kilka piosenek |
Śpiewa poznane piosenki z repertuaru dziecięcego |
Wie, że muzykę można zapisać i odczytać |
Potrafi zapisać i odczytać gamę |
Potrafi słuchać muzyki i określać nastrój utworu |
Wyraża nastrój środkami plastycznymi, muzycznymi i ruchowymi |
Zna wybrane instrumenty muzyczne |
Rozpoznaje instrumenty muzyczne należące do różnych grup |
Odtwarza proste układy rytmiczne i akompaniamenty |
Odtwarza rytmy i akompaniuje na dostępnych instrumentach |
4. Edukacja Plastyczna |
Stosuje ulubione techniki plastyczne |
Stosuje różnorodne techniki, poszukując oryginalnych rozwiązań |
Estetycznie wykonuje prace |
Dba o estetykę wykonywanych prac |
Rozpoznaje niektóre dziedziny sztuki |
Rozpoznaje wybrane dziedziny sztuki |
Łączy farby, tworzy barwy pochodne |
Eksperymentuje z kolorem |
5. Edukacja Społeczna |
Wywiązuje się ze swoich obowiązków |
Zawsze odpowiedzialnie wywiązuje się ze swoich obowiązków |
Potrafi współpracować w zespole i bawić się w grupie |
Aktywnie współpracuje w zespole i zgodnie bawi się w grupie |
Kończy rozpoczętą pracę |
Wytrwale dąży do celu, nie zraża się trudnościami |
Zwykle przestrzega ustalonych reguł i zasad |
Przestrzega ustalone reguły i zasady |
Potrafi właściwie zachować się w różnych miejscach i sytuacjach |
Właściwie zachowuje się w różnych miejscach i sytuacjach |
6. Edukacja Przyrodnicza |
Prowadzi proste obserwacje |
Aktywnie prowadzi obserwacje i doświadczenia |
Podaje przykłady zagrożeń ze strony zjawisk przyrodniczych |
Zna zagrożenia ze strony zjawisk przyrodniczych, wie, jak należy się zachować w sytuacji takiego zagrożenia |
Ma wiedzę na temat wybranych roślin i zwierząt |
Ma bogatą wiedzę o roślinach i zwierzętach |
Rozumie potrzebę ochrony środowiska naturalnego |
Wie, jakie działania praktyczne służą ochronie środowiska |
Zna pory roku i cechy charakterystyczne |
|
7. Zajęcia Techniczne |
Potrafi pracować zgodnie z instrukcją, potrafi majsterkować |
Samodzielnie czyta instrukcję i pracuje zgodnie z nią, majsterkuje |
Dba o estetykę prac, utrzymuje ład i porządek wokół siebie |
|
Zwykle przestrzega zasad bezpieczeństwa pracy i zabawy |
Przestrzega zasad bezpieczeństwa pracy i zabawy |
Zna zasady ruchu drogowego |
Zna i stosuje zasady ruchu drogowego |
8. Wychowanie Fizyczne / Edukacja Zdrowotna |
Wykazuje sprawność motoryczną właściwą dla swojego wieku (szybkość, siła, zwinność) |
Jest bardzo sprawny/a fizycznie |
Poprawnie wykonuje ćwiczenia gimnastyczne |
Bezbłędnie wykonuje ćwiczenia gimnastyczne |
Zna i respektuje reguły obowiązujące w grach i zabawach ruchowych |
Chętnie i aktywnie uczestniczy w zabawach i grach zespołowych |
Wie, jaki wpływ mają ruch, higiena i odżywianie, przestrzega poznanych zasad higieny zdrowotnej |
Rozumie wpływ ruchu, higieny i odżywiania na zdrowie człowieka |
Rozumie potrzebę niesienia pomocy osobom niepełnosprawnym |
Pomaga dzieciom, osobom niepełnosprawnym |