Szkoła Podstawowa nr 1 w Zabrzu
Masz wyłączoną obsługę javascript, niektóre funkcje na stronie mogą działać nieprawidłowo
19.04.2024
Alf, Leonia, Tytus, Adolf, Tymon, Adolfina, Czesław, Leon
Witamy wszystkich serdecznie na oficjalnej stronie internetowej Szkoły Podstawowej nr 1 w Zabrzu
ARCHIWUM 2017 - 2018
razem: 141 wiadomości
Kajakowy Chrzest
Uczniowie klasy 5B i 4B pierwszy raz brali udział w spływie kajakowym rzeką Mała Panew. To wyjątkowa atrakcja na Górnym Śląsku i Opolszczyźnie. Trasa spływu była bardzo urzekająca, otoczona bujną fauną i florą a jednocześnie obfitowała w wiele zakoli, płycizn i gałęzi. Większość uczniów po raz pierwszy miała kontakt z kajakiem dlatego zostało przeprowadzone krótkie szkolenie przeprowadzone przez licencjonowanego instruktora kajakarstwa. Początki spływu były nieco trudne lecz po krótkim czasie dzieci przyzwyczaiły się do wiosłowania i świetnie sobie radziły. Na zakończenie wycieczki po dużym wysiłku i "burczącym brzuchu" wszyscy spałaszowali z dużym smakiem kiełbaski z ogniska oraz chleb ze smalcem.
fotofoto
M. Golus
"Dotknij Nauki" W Krakowie
Uczniowie realizujący projekt "Dotknij Nauki" udali się do Parku Doświadczeń i. S. Lema w Krakowie. Pani przewodnik opowiadała nam o wszystkich urządzeniach i sami mogliśmy doświadczać nauki. Na terenie ogrodu rozmieszczone są różne urządzenia m. innymi: urządzenia demonstrujące zjawiska fizyki, ekspozycja geologiczna "Geo-gródek", ekspozycja sensoryczna "Zapachowo", zielony labirynt z cytatami Stanisława Lema – "Lem-birynt". Było dużo uśmiechów i zabawy, a przede wszystkim nauki.
M. Zelek
Obchody Święta Konstytucji 3 Maja
Jak co roku uczestniczyliśmy w obchodach Narodowego Święta Konstytucji 3 Maja w Zabrzu. Obchody rozpoczęły się w Kościele p.w. Św. Anny uroczystą Mszą Świętą w intencji Ojczyzny. Liturgię uświetnił chór Rezonans Con Tutti. Po nabożeństwie przedstawiciele władz miasta i zgromadzone delegacje reprezentujące zabrzańskie instytucje oraz nasza uczniowska społeczność wraz z panią Dyrektor złożyli kwiaty i znicze na placu kościelnym pod krzyżem "Pamięci tych co grobów nie mają". Oddanie hołdu poległym zakończyło główne uroczystości, po których przenieśliśmy się na piknik do ogrodów parafialnych, gdzie przygrywała nam Górnicza Orkiestra Dęta "Makoszowy".
J. Krupa
Klasa I D W "Wiosce Indian I Traperów"
Dnia 29.05.2018 r. o świcie, klasa I D wyruszyła w stronę ruin zamku rycerskiego, by tam za górami, za lasami odnaleźć niezwykłe miejsce. Była to "Wioska Indian i Traperów", a miejsce nazywało się Kiełkowice. Po indiańskim powitaniu nasze "blade twarze" zostały pomalowane. Dziewczynom i chłopakom wręczono też amulety i nadano indiańskie imiona. Mnie szczególnie spodobało się imię "Piskliwa Żaba". Dzieci z zaciekawieniem wysłuchały opowieści o życiu Indian i traperów oraz obejrzały pokaz slajdów. Pod okiem wodza, własnoręcznie wykonały pióropusze, po czym wszyscy udali się do tipi na naradę. Potem dzieci zostały wywołane na polanę, gdzie wreszcie mogły biegać pędem po trawie i krzyczeć na całe gardło, chyba po indiańsku. No i zaczęły się indiańskie gry i zabawy, m.in.: wyścigi jaszczurek, narty Szoszonów, przeciąganie liny i mrożące krew w żyłach wychowawczyni – strzelanie z łuku. Było też pokonywanie toru przeszkód na moście Apaczów, równoważni Czejenów i belce Komańczy. W nagrodę każdy otrzymał pamiątkowy dyplom. A kiedy już wszyscy się strasznie zmęczyli, zjawił się traper we włochatej czapie i zaprosił pod dach na pyszną pizzę prosto z pieca. Żal było opuszczać to gościnne plemię. A jeszcze dalej pognaliśmy hen krętą drogą do Ogrodzieńca. Tamtejsze ruiny zamku zrobiły na wszystkich duże wrażenie. Na koniec kupiliśmy pamiątki i wróciliśmy pod szkołę nieco zmęczeni, ale zadowoleni.
W. Gniadek
Teatralne Sukcesy 1 C
Zbliża się koniec roku szkolnego, pora więc na podsumowanie autorskich zajęć teatralnych. Dzieci z radością brały udział w ćwiczeniach dramowych, improwizacjach, zajęciach warsztatowych oraz innych ćwiczeniach zaproponowanych przez panie Ewę Działo i Katarzynę Maliszewską. Uczniowie wspólnie stworzyli spektakl "Dom naszych marzeń". Każda rola została stworzona z myślą o indywidualnych predyspozycjach dziecka, aby była mu bliska pod względem temperamentu i treści. Dzieciaki na scenie świetnie się bawiły i stworzyły magiczny obraz pełen kolorów i muzyki. Zaowocowało to zdobyciem szeregu wyróżnień.
Najpierw wyruszyliśmy do Knurowa na Spotkania Teatralne "Bez Maski", gdzie zdobyliśmy główną nagrodę. Jako jeden z dwóch zespołów zostaliśmy zaproszeni do występu podczas uroczystej Gali Teatralnej.
Kolejna podróż to Pszczyna i Festiwal "O Tort Baby Jagi". Tam zajęliśmy II miejsce (I w naszej kategorii wiekowej). Mogliśmy delektować się gigantycznym tortem :)
Ostatni etap, ten najważniejszy to Przegląd Małych Form w Chorzowie. Najpierw jury odwiedziło nas w szkole, aby zobaczyć spektakl. Potem dokonało wyboru najlepszych spośród wielu prezentowanych w eliminacjach. I wreszcie wielki finał na deskach teatru i wielki sukces ! Zostaliśmy zaproszeni do prezentacji spektaklu podczas Ogrodów Szekspirowskich, a Ala Karwat zdobyła nagrodę aktorską. Zostały również nagrodzone panie reżyserki.
fotofotofotofoto
Jesteśmy bardzo szczęśliwi. To był wspaniały rok !
E. Działo
Wycieczka Do Ojcowa
Klasy 4A, 4D, 4E oraz 7A wybrały się na wycieczkę do Ojcowa. Piękna pogoda dopisała przez cały dzień. Zwiedziliśmy Ojcowski Park Narodowy, a w nim min. Grotę Łokietka i Bramę Krakowską. Spacerowaliśmy doliną Prądnika. Później pojechaliśmy do Ojcowa pod Maczugę Herkulesa i na Zamek Pieskowa Skała. Zmęczeni ale pełni wrażeń wróciliśmy do Zabrza.
M. Zelek
Konkurs Recytatorski
foto Uczniowie naszej szkoły wzięli udział w Małym Ogólnopolskim Konkursie Recytatorskim. Do występu przystąpiło ośmioro uczniów z klas 3 A i 2 B. Spośród występujących III miejsceprzyznano uczniowi klasy 3 A Jakubowi Legierskiemu oraz równorzędne III miejsce dla Bartosza Mikołajczyka z klasy 3 A. Chłopców przygotowała p. Grażyna Tylkowska.
Gratulujemy !
G. Tylkowska
Bezpiecznie Kicaj Po Zdrowie
Dnia 22 maja 2018 r. w Miejskim Ośrodku Kultury Guido odbyła się X Miejska Konferencja podsumowująca realizację Programu profilaktyczno - edukacyjnego "Jak żyć bezpiecznie i zdrowo we współczesnym świecie ?" - Bezpiecznie Kicaj Po Zdrowie. Naszą szkołę godnie reprezentowali uczniowie klasy III C: Rafał Kuczma i Aleksander Piontek.
kicaj zdrowo 2018
K. Kuzaj - Murawska
Wycieczka Klasowa 1 A, 1 B, 2 A
Dnia 21.maja 2018 r. klasy 1 A i B oraz 2 A wybrały się na wycieczkę klasową do Żor - Miasteczka Westernowego "Twinpigs". Pogoda i humory dopisywały nam od samego rana.
Program wycieczki był bardzo bogaty, a ilość atrakcji nie pozwalała nam się nudzić. Po przyjeździe przydzielono nam przewodnika - prawdziwego kowboja, który przybliżył dzieciakom historię westernowego świata, zwyczajów mieszkańców na dzikim zachodzie oraz przeznaczenia np. dybów.
Po oprowadzeniu panie pozwoliły nam na zabawę w parku linowym, zabawę w strzelaniu z kuszy, chodzenia na szczudłach, dotknięcia prawdziwych zwierząt w mini ZOO oraz wiele innych zabaw ruchowych. Po naładowaniu się energią postanowiliśmy skorzystać z atrakcji stałych. Byliśmy wraz z paniami w: "tajemniczym podziemiu", kinie 5 D, "nawiedzonej sztolni". batyskafie. Jeździliśmy na: "karuzeli trapera", dżdżownicy czy karuzeli z beczkami. Mieliśmy okazję zobaczyć prawdziwy pojedynek rewolwerowców oraz pokaz umiejetności kowbojskich. Smacznym przerywnikiem w dniu pełnym wrażeń był pyszny obiad w ... prawdziwym saloonie :) No i oczywiście mieliśmy okazję wydać kieszonkowe w sklepikach z pamiątkami. Pełni wrażeń wróciliśmy do domu, by o wszystkim opowiedzieć Rodzicom.
Było super !
J. Krokos , K. Doros, M. Hoffmann
Klockami Wielkie Budowanie
Dnia 11.05.2018 r. w hali MOSiR w Zabrzu odbyły się pierwsze zawody w konstruowaniu klockami "Klockami Wielkie Budowanie" organizowane przez ZBM - TBS Sp. z o.o oraz koła naukowe i samorząd studentów Politechniki Śląskiej wydziału Architektury. Patronat nad imprezą objęła prezydent miasta Zabrze Pani Małgorzata Mańka - Szulik. Zawody skierowane zostały do dzieci szkół podstawowych.
Konkursowe budowanie połączone było z warsztatami młodego architekta prowadzonymi przez studentów Politechniki Śląskiej. po eliminacjach szkolnych przeprowadzonych przez plastyka szkolnego p. Agnieszkę Kowalczyk, reprezentami naszej szkoły, reprezentanci naszej szkoły zdobyli III miejsce w konkursie !
Laureatami są : Adam Musioł 4 D , Szymon Janik 7 B oraz Maciej Janik 7 B.
fotofoto
Gratulujemy !
A. Kowalczyk
online: 1 użytkownik, dziś: 330 użytkowników
Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0Dziecko W SieciNakarm Głodne DzieckoOgólnopolska Koalicja Na Rzecz Bezpiecznego internetuLaboratoria PrzyszłościNarodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0Dziecko W SieciNakarm Głodne DzieckoOgólnopolska Koalicja Na Rzecz Bezpiecznego internetuLaboratoria Przyszłości
Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych, zgadzam się na przetwarzanie na stronie www.sp1zabrze.vot.pl moich danych osobowych.